2017 05 03 zno
Проблема старшої школи в Україні полягає у тому, що вона є дворічною, і цього часу не достатньо, щоб належно підготувати учнів до ЗНО.
Про це в ефірі на телеканалі ZIK заявила Лілія Гриневич, міністр освіти і науки України, коментуючи питання щодо репетиторства в Україні.
«Репетиторство – це індивідуальне навчання, коли дитина сидить один на один, і держава не може забезпечити такий режим навчання «один учень – один вчитель» за державні кошти. Цього немає в найбільш благополучних країнах світу… Тому зрозуміло, що репетитор – завжди буде ефективніший, аніж навчання у школі», – каже Лілія Гриневич.
Гість програми зауважила, що проблема старшої школи, коли і звертаються до репетиторів, що вона є дворічною і не може за цей час підготувати до ЗНО. Водночас, продовжує Лілія Гриневич, держава повинна гарантувати доступ до середньої освіти і нині слід робити все для того, щоб дитина, не залежно від того, чи її батьки мають змогу звернутись до репетиторів, чи ні, могла у школі освоїти необхідні знання, які потім перевіряє ЗНО.
«Ми як міністерство робитимемо все, щоб у межах корекції навчальних програм, корекції того, що саме буде перевіряти ЗНО, привести до результату, яким можуть скористатися всі діти країни, а не дбати лише про тих, хто має додаткові кошти і може забезпечити собі індивідуальне навчання», – додала Лілія Гриневич.
Гість програми зазначила, що питання щодо того, чи відвідувати школу, а чи ходити до репетитора, собі ставлять заможні родини, і розповіла про випадки, коли до репетитора учні йдуть у шкільний час.
«Це лише свідчить про те, що із системою не все гаразд, що, ходячи до школи, діти не можуть підготуватися до ЗНО, і це є наслідок дворічної профільної школи. Тому що профільність як таку неможливо реалізувати у дворічний термін навчання», – вважає Лілія Гриневич.
Міністр додала, що у країнах Європи та провідних країнах світу старша профільна школа є щонайменше трирічною, а бувають і чотирирічні.