2017 10 06 ros
Визнання Росії агресором дасть підстави вважати її учасником, а не посередником конфлікту на Донбасі, що важливо для усунення її від потенційної участі у майбутніх миротворчих силах.
Про це заявив заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму Богдан Петренко, повідомили у прес-службі інституту.
На його думку, у поданих до Верховної Ради законопроектах щодо Донбасу варто виокремити дві складові – політичну та безпекову.
Із точки зору безпеки закони мають важливе значення для держави, вважає експерт. По-перше, вони не містять обіцяної деякими аналітиками «зради» – у них відсутнє і питання виборів на окупованих територіях, і питання амністії бойовикам. По-друге, створення Об’єднаного оперативного штабу ЗСУ сприятиме ефективності роботи держави у гарантуванні безпеки українським громадянам. По-третє, прийняття обох законів дозволить Україні формально заявити про своє виконання Мінських угод. Четверте – Росію визнають агресором, посилаючись на міжнародні норми, а це дає підстави вважати її учасником, а не посередником конфлікту, що важливо для усунення її від потенційної участі у майбутніх миротворчих силах.
«Але з політичної точки зору – ситуація навколо прийняття цих законопроектів й окремі норми можуть свідчити про політичне перетягування канату серед представників влади, – зазначив Богдан Петренко. – Те, що законів два, а не один свідчить, про можливість неприйняття одного з них. Тим більше, що під парламентом під час голосування однозначно стоятимуть радикальні політичні сили, які будуть «стимулювати» депутатів проти прийняття законів».
Неприйняття котрогось із законів стане підставою для звинувачень України у невиконанні Мінських угод, вважає експерт. І якщо зараз західні країни вважають Росію винною у невиконанні мирних переговорів, то після 18 жовтня (закінчення терміну дії закону про ОРДЛО), вектор негативу повернеться в сторону України. Що може призвести до посилення вимог окремих політичних сил у ЄС скасувати санкції проти РФ, посилаючись на те, що не Кремль «гальмує» Мінські угоди.
«Важливо й те, що утворення Об’єднаного оперативного штабу ЗСУ монополізує політичне керівництво силовиками в зоні протистояння на Донбасі. Де-факто, це може призвести до посилення конфлікту між двома основними силами коаліції, що контролюють різні силові структури», – зазначив експерт.