2019 03 28 jun
Зараз вже точно можна говорити про те, що цьогорічні президентські вибори відрізнятимуться від інших, принаймні, активністю молоді. Адже є дуже багато ініціатив саме молодих людей, які закликають: «Не гальмуй – голосуй!», «Не лайкай – голосуй!».
Про це заявила директор Інституту громадянської освіти НАУКМА Людмила Зубрицька.
«За останній місяць різка зміна реєстрації українців свідчить про високий рівень активності. Мабуть, явка буде високою. Тому що зацікавленість у тому, щоб голос не зник, є доволі важливою тенденцією», – сказала Зубрицька.
Крім того, вона вважає, що цьому також сприяла масова інформаційна кампанія різноманітних громадських організацій, які закликають прийти на вибори і зробити свій вибір.
«Насправді, я б не говорила про якусь політичну культуру, а швидше про політичну обізнаність і розуміння процесів, що потрібно прийти і проголосувати. Також варто зауважити, що у нас є велика кількість людей, яка навіть не перевіряла, чи є у списках, адже голосує на одній і тій же дільниці останні декілька виборів. І це не означає, що такі особи не прийдуть голосувати», – розповіла вона.
Також вона наголосила, що черги на зміну місця голосування свідчили про те, що для людей важливим є саме їх вибір, і щоб їх голос не було сплюндровано.
«Боязнь втрати голосу є найважливішим та найкращим показником, який нам демонструють ці вибори. Бо це показує, що у нас є активна громадянська політична позиція. Зокрема, і серед молоді, яка дуже тішить», – прокоментувала Зубрицька.
Вона розповіла, що багато спілкується із студентами і зауважила, що молодь стала дуже політично обізнаною.
«Зараз студенти запроваджують навіть свої громадські ініціативи та власні проекти, наприклад, «Не гальмуй – голосуй!», «Не лайкай – голосуй!». Таким чином вони стимулюють своїх однолітків прийти проголосувати, особливо вперше. І мені здається, що цей момент на цих виборах є доволі показовим, тому що ми завжди говорили про те, що молодь є пасивною частиною електорату, яка не ходить на вибори. Саме тому ці вибори будуть іншими в цьому сенсі. Адже молодь, яка голосуватиме вперше, обов’язково зробить свій вибір на виборчій дільниці. Яким він буде, це вже інше питання, але вони чітко розуміють, що можуть щось змінити в цій країні і це тішить», – додала вона.
До слова, за даними соціологічного дослідження КМІС, проведеного 5-14 березня 2019 року, 84% українців братиме участь у виборах Президента України 31 березня. Зокрема, 53% опитаних заявили, що однозначно підуть голосувати на вибори, а ще 31% респондентів сказали, що скоріше за все голосуватимуть 31 березня, ще 5% заявили, що їм «важко відповісти». Водночас 8% опитаних сказали, що однозначно не підуть на президентські вибори, а 3% відповіли, що вагаються, але налаштовані не йти на вибори.